KOVID 19

КОВИД 19

Корона вирус

Заштитимо и себе и друге

Наш основни приоритет је здравље ученика. Стога смо спровели све потребне мере превентиве и заштите како би омогућили неометани почетак рада Дома и безбедан живот у њему од почетка школске године у септембру.

Стално пратимо и ригорозно спроводимо одлуке и препоруке Владе, кризног штаба и надлежних министарстава. Мере које уводимо у Дому од почетка школске године подразумевају и следеће:

  • Обавезно ношење заштитних маски
  • Побољшани режими чишћења и стерилизације
  • Мониторинг здравственог стања ученика
  • Одржавање физичке дистанце
  • Зонирање и једносмерни системи кретања
  • Свакодневно праћење информација и препорука надлежних

Детаљне мере можете сазнати из Правилника и Процедура у вези примене превентивних мера у циљу спречавања појаве и ширења „COVID 19“ у Дому ученика средњих школа у Вршцу, као и из Упутства.

Процедуру поступања у ситуацијама када постоји основана сумња да ученик/студент или запослени у Дому ученика средњих школа у Вршцу има КОВИД19 можете преузети овде.

Члан 1

Правилником o npoцeдурама y вези npемене превентивних мера у циљу спречавања појаве и ширења,,COVID 19″ ( даље „правилник) јасно се дефинишу обавезе, одговорности и понашање запослених, ученика и студената у Дому ученика средњих школа Вршац.

Члан 2

Све одредбе Правилника о кућном реду у Дому ученика средњих школа Вршац и Правилника о кућном реду за студенте у Дому ученика средњих школа Вршац, као и одредбе осталих интерних аката које су у супротности са овим Правилником, не примењују се док је Правилник на снази.

Члан 3

Процедуре се примењују у Дому ученика средњих школа Вршац почев од 01.09.2020. године па све док траје опасност од ширења заразне болести ,,COVID 19″ и све док је проглашена епидемија у РС.

Процедуре ће бити мењане и допуњаване, сходно стручним упутствима које Министарство просвете, науке и технолошког развоја буде доносило, услед промена актуелне епидемиолошке ситуације.

Процедуре су одштампане уз овај правилник и чине његов саставни део.

Члан 4

Овај правилник ће се објавити на сајту и на огласној табли Дома ученика средњих школа Вршац

  • Приликом уласка у Дом сваки ученик пролази кроз дезобаријеру и дезинфекцију руке. Домар/радник обезбеђења без оружја врши безконтактно мерење температуре ученицима и обавештава дежурног васпитача уколико ученик има повишену температуру;
  • Ученици су обавезни да свако јутро личним топломером самостално мере температуру (нису дозвоњени топломери са живом) и уколико имају повишену температуру и/или друге симптоме који указују на симптоме вируса COVID-19, обавезни су да одмах о томе обавесте дежурног васпитача;
  • У току вечерње прозивке дежурни васпитачи врше бесконтактно мерење температуре ученицима;
  • По доласку из школе ученик директно иде у своју собу, пере руке и долази у трпезарију на оброке.
  • Ученици треба да носе маске у објекту, а обавезно током кретања  кроз заједничке просторије и током  стајања на линији у трпезарији, поштујући  дистанцу од најмање 1,5 метар; маске за ученике су у обавези да обезбеде родитељи;
  • Приликом уласка у трпезарију сваки ученик пролази кроз дезобаријеру, на означеном месту врши дезинфекцију руку (прањем руку) а о чему васпитач води рачуна;
  • Улаз у трпезарију обављаће се искључиво из спорт сале/пријемни хол, излаз из исте према дворишту дома;
  • На линији у трпезарији неће бити самопослуживања, већ кувари сипају храну и додају прибор за јело;
  • На столовима у трпезарији нема столњака, ученици седе тако да поштују прописану дистанцу. Када заврше оброк, дежурна спремачица врши дезинфекцију стола, након чега је поново могуће сести за исти. Забрањено међусобно дељење хране и прибора за јело;
  • Током трајања оброка ученику се препоручује што краће задржавање у трпезарији;
  • У трпезарији може у исто време бити максимално 27 особа;
  • По препоруци Министарства здравља везано за максималан број особа у просторији (једна особа на 4 метра квадратна), у заједничким просторијама на видном месту истакнута су обавештења о броју ученика који могу истовремено боравити у тој просторији уз поштовање и осталих мера превенције и заштите;
  • Коришћење заједничких купатила мора бити коришћено тако да истовремено само две особе смеју боравити у истом; Ученици су обавезни да након коришћења купатила оставе исто уредно;
  • Ученици су обавезни да воде личну хигијену, често перу руке, а простор који користе у сваком моменту оставе чистим и уредним;
  • Уколико се установи повишена температура код ученика дежурни васпитач односно домар/радник обезбеђења без оружја обавештава директора и надлежног лекара који даје препоруке о даљем поступању. Истовремено се обавештавају и родитељи ученика. Уколико родитељи ученика живе у близини дома, ученик се смешта у собу за изолацију до доласка родитеља који су у обавези да одведу ученика код лекара;
  • Уколико је ученику одређена мера самоизолације због болести, ризичног контакта или сумње на болест, смешта се у собу за изолацију до доласка родитеља или другог законског заступника. Родитељи су у обавези да дођу у установу хитно, а најкасније у року од 24 часа;
  • Уколико је по процени надлежног лекара, неопходно хитно поступање, а родитељ или други законски заступник није у могућности дође у установу, позива се хитна помоћ или се на други начин омогућава пружање услуге здравствене заштите;
  • Уколико постоји сумња да више ученика има „COVID 19“ или се утврди присуство болести код неког од ученика неодложно се обавештава надлежни епидемиолог и друге службе ради предузимања потребних мера;
  • Нису дозвољене посете у собама ученика, окупљање у ходницима, на степеништу и другим заједничким просторијама више од дозвољеног максималног броја и без коришћења заштитних маски;
  • Све остале активности у циљу спречавања појаве и ширења „COVID 19“ регулисане су Посебним планом примене мера ради спречавања COVID – 19, који је саставни део Акта о процени ризика, а донет на основу Правилника о превентивним мерама за безбедан и здрав рад за спречавање појаве и ширења епидемије заразне болести (Сл. Гласник бр. 94/2020 упутством о мерама заштите здравља ученика и запослених Министарства Просвете, науке и технолошког развоја и процедурама.

Сви запослени у Дому ученика средњих школа у Вршцу обавезни су да:

  • Пре уласка у просторије Дома ученика средњих школа у Вршцу обаве бесконтактно мерење температуре код домар/радника обезбеђења без оружја;
  • Пре уласка у Дом изврше обавезну дезинфекцију руку и обуће;
  • Дезинфикују опрему за рад коју користе (радни сто, телефон, тастатура и сл.) у току рада; држање отворених прозора у канцеларијама код год је то могуће; проветравање канцеларија што чешће;
  • Наменски и правилно користе заштитне маске тако да иста прекрије нос, уста и браду, у затвореном простору, као и приликом контаката са ученицима/студентима;
  • Додатно брину о својој хигијени тако што ће редовно и правилно прати руке водом најмање 20 секунди; држе минимално растојање од 1,5 метра у односу на друга лица, а посебно у затвореном простору;
  • Обавезно обавесте непосредног руководица уколико посумњају на симптоме „COVID 19“ код себе, ученика/студената, код других запослених или чланова своје породице; непосредни руководилац удаљава и упућује на преглед код надлежног лекара;
  • Пре напуштања радног места, радно место и средства за рад оставе у стању да не угоржавају друге запослене;
  • Сви запослени дужни да поштују све наредбе и друге прописе у вези мера за спречавање и сузбијање заразне болести COVID 19 који су на снази у РС.
  • Све остале активности  у циљу спречавања појаве и ширења „COVID 19“ регулисане су Посебним планом примене мера ради спречавања COVID – 19, који је саставни део Акта о процени ризика, а донет на основу Правилника о превентивним мерама за безбедан и здрав рад за спречавање појаве и ширења епидемије заразне болести (Сл. Гласник бр. 94/2020 упутством о мерама заштите здравља ученика и запослених Министарства Просвете, науке и технолошког развоја и процедурама.
  • Приликом уласка у установу запослени је дужан да изврши дезинфекцију руку и обуће и бесконтактно мерење температуре;
  • У гардероби се кувари пресвлаче. Запослени је дужан да личну одећу држи одвојено од средстава и опреме за личну заштиту на раду и радног одела. Радна одећа и обућа запослених мора да буде чиста и уредна;
  • Приликом уласка у кухињски блок запослени врше дезинфекцију руку и морају имати заштитне маске и рукавице;
  • Пре, као и након дистрибуције оброка, извршити дезинфекцију радних површина, самоуслужне линије, кухињске опреме и комплетног ситног инвентара;
  • Оброци се дистрибуирају на следећи начин: смену организовати на начин да је један запослени на линији и има задатак да даје изабрани оброк ученику заједно са прибором за јело;
  • Ученицима је забрањено самостално узимање хране;
  • У трпезарији су забрањени заједнички со, бибер, шећер као и намирнице које се иначе заједно користе попут кечапа, сенфа, мајонеза итд.
  • Вечеру организовати чешће као ланч пакет како би се смањила учесталост боравка ученика у трпезарији;
  • После поделе доручка хигијену трпезарије спроводе кувари;
  • Контролисати поступак прања посуђа-обавезно машинско прање у машини за судове на температури већој од 60 степени;
  • Кухињски отпад односе портири/радници обезбеђења без оружја;
  • Дезинфекцију квака и санитарног чворa у кухиском блоку вршити што чешће;
  • Поштовање дистанце између запослених, 1,5 метар;
  • Запослени у кухињи примењују начела добре хигијенске праксе у складу са HACCP стандардом;
  • При коришћењу дезинфекционих средстава водити рачуна о правилној примени у складу са упутством произвођача а посебно водити рачуна да дезинфекционо средство не дође у конкат са храном;
  • Све остале активности  у циљу спречавања појаве и ширења „COVID 19“ регулисане су Посебним планом примене мера ради спречавања COVID – 19, који је саставни део Акта о процени ризика, а донет на основу Правилника о превентивним мерама за безбедан и здрав рад за спречавање појаве и ширења епидемије заразне болести (Сл. Гласник бр. 94/2020 упутством о мерама заштите здравља ученика и запослених Министарства Просвете, науке и технолошког развоја и процедурама.
  • Домар/радник обезбеђења без оружја је обавезан при доласку на посао да
    • дезинфикује обућу, руке као и да безконтактним топломером себи измери температуру;
    • затим приступа дезинфекцији свог радног места које је у обавези да дезинфикује свакодневно при доласку на посао као и након завршетка смене;
  • Домар/радник обезбеђења без оружја ником не дозвољавa улазак у објекат без заштитне маске;
  • Приликом уласка ученика, студената, запослених и трећих лица у Дом ученика средњих школа у Вршцу, домар/радник обезбеђења без оружја дужан је да контролише да ли се врши дезинфекција обуће путем дезобаријере и дезинфенкција руку (алкохол мин. 70%);
  • Домар/радник обезбеђења без оружја врши мерење телесне температуре ученицима, студентима, запосленима и трећим лицима бесконтактним топломером;
  • Домар/радник обезбеђења без оружја је обавезан да пријави дежурној спремачици уколико примети да је нестало дезинфекционих средстава;
  • Ако ученик/студент има повишену температуру домар/радник обезбеђења без оружја обавештава дежурног васпитача или васпитача који је у приправности/ запосленог задуженог за студентска питања, који даље поступа по процедури;
  • У случају да се задеси запослени или треће лице са повишеном температуром или симптомима налик прехлади или грипу, односно особа има симптоме који указују на „COVID 19“ запослени је дужан да им не дозволи улаз у објекат. О томе обавештава непосредног руководиоца и директора;
  • Све остале активности  у циљу спречавања појаве и ширења „COVID 19“ регулисане су Посебним планом примене мера ради спречавања COVID – 19, који је саставни део Акта о процени ризика, а донет на основу Правилника о превентивним мерама за безбедан и здрав рад за спречавање појаве и ширења епидемије заразне болести (Сл. Гласник бр. 94/2020 упутством о мерама заштите здравља ученика и запослених Министарства Просвете, науке и технолошког развоја и процедурама.
  • Приликом уласка у установу спремачице/техничар за одржавање одеће су дужне да изврше дезинфекцију руку и обуће и бесконтактно мерење температуре;
  • Спремачице су обавезне да током свог рада носе маске и рукавице;
  • Радни дан почети проветравањем, отварањем врата и прозора где год је могуће, (санитарни чворови, ходници, заједничке просторије, зборница, библиотека…);
  • Кваке, гелендере, рукохвате, прекидаче, ручке на прозорима, столице, заједничке просторије, радне површине, санитарни чворови, подови и опрема се морају мин. 2 пут, а по потреби и више,  у току смене чистити и дезинфиковати уз употребу дезинфекционих средстава( у складу са упутством произвођача, водити рачуна о рационалном коришћењу)  и о томе водити евиденцију (уписивати се на листама),
  • У санитарним чворовима водити рачуна да увек има течног сапуна у дозерима,средстава за дезинфекцију руку у боцама са распршивачем, убруса, тоалет папира и кеса за одлагање отпада;
  • Спремачице воде рачуна да у свим заједничким просторијама буде довољно дезинфекционих средстава;
  • Спремачице воде рачуна да су дезобаријере увек чисте и напуњене дезинфекционим средством;
  • Спремачица која је по утврђеном распореду у трепезарији приликом поделе оброка има обавезу да пре почетка, у току и после оброка дезинфикује трпезаријске столове;
  • На столовима у трепезарији нема столњака, а када ученик/студент заврши са оброком дежурна спремачица врши дезинфекцију, након чега је поново могуће сести за исти;
  • Чишћење и дезинфекцију трепезарије после завршене вечере врше спремачице из поподневне смене;
  • Техничар одржавања одеће води евиденцију о издатој постељини коју је обавезно прати једном недељно;
  • Све остале активности  у циљу спречавања појаве и ширења „COVID 19“ регулисане су Посебним планом примене мера ради спречавања COVID – 19, који је саставни део Акта о процени ризика, а донет на основу Правилника о превентивним мерама за безбедан и здрав рад за спречавање појаве и ширења епидемије заразне болести (Сл. Гласник бр. 94/2020 упутством о мерама заштите здравља ученика и запослених Министарства Просвете, науке и технолошког развоја и процедурама.

Васпитачи у Дому ученика средњих школа у Вршцу обавезни су да:

  • Пре уласка у просторије Дома ученика средњих школа у Вршацу изврше обавезну дезинфекцију руку и обуће;обаве бесконтактно мерење температуре код домара/радника обезбеђења без оружја;
  • Дезинфикују опрему за рад коју користе (радни сто, телефон, тастатура и сл.) и то раде констатно у току рада;
  • Наменски и правилно користе заштитне маске тако да иста прекрије нос, уста и браду, у затвореном простору, као и приликом контаката са ученицима и осталим запосленима у Дому;
  • Сваки васпитач је дужан да свако јутро добије инфомрацију о висини температуре сваког ученика;
  • Води рачуна о поштовању превентивних мера код ученика; ношење маски где треба и на начин на који је то правилно; поштовање дистанце; води рачуна да нема задржавања по ходницима; скупљање деце по собама, ходницима,степеништу;
  • Маске нису обавезне једино када је омогућена дистанца између деце, у дворишту Дома и у трепезарији док се обавља оброк;
  • Васпитач води рачуна да се поштује максималан број ученика у заједничким просторијама;
  • Васпитач константно указује ученику на појачану хигијену, често прање руку;
  • У току оброка, вапитач је обавезан да борави у трепезарији и да води рачуна о дезинфекцији руку свакога ко уђе у трепезарију; васпитач је обавезан да се на линији поштује дистанца између ученика, као и правило седења поштујући дистанцу од мин.1,5 метар; васпитач такође води рачуна о томе да се ученик не задржава превише у трепезарији како би и остали могли да се послуже;
  • Максималан број особа у трепезарији у исто време је 27.
  • План рада установе у Програм васпитног рада потребно је испланирати у складу са епидемиолошком ситуацијом; Основни циљ у школској 2020/21 години је пружање подршке ученицима у процесу школовања и чување њиховог здравља и безбедности;
  • Васпитач је обавезан да одржава секције на начин на који неугрожава учеснике исте; 15 учесника секције истовремено максимум; поштовање физичке дистанце, ношење маски;
  • Васпитач је обавезан да свако вече на прозивци безконтактно измери температуру ученицима и евидентира затечено стање у књигу дежурстава;
  • Обавезно обавесте непосредног руководица уколико посумњају на симптоме „COVID 19“ код себе, ученика, код других запослених или чланова своје породице;
  • Уколико се установи повишена температура код ученика дежурни васпитач односно домар/радник обезбеђења без оружја обавештава директора и надлежног лекара који даје препоруке о даљем поступању. Истовремено се обавештавају и родитељи ученика. Уколико родитељи ученика живе у близини дома, ученик се смешта у собу за изолацију до доласка родитеља који су у обавези да одведу ученика код лекара;
  • Уколико је ученику одређена мера самоизолације због болести, ризичног контакта или сумње на болест смешта се у собу за изолацију до доласка родитеља или другог законског заступника. Родитељи су у обавези да дођу у установу хитно, а најкасније у року од 24 часа;
  • Уколико је по процени надлежног лекара, неопходно хитно поступање, а родитељ или други законски заступник није у могућности дође у установу, позива се хитна помоћ или се на други начин омогућава пружање услуге здравствене заштите;
  • Уколико постоји сумња да више ученика има „COVID 19“ или се утврди присуство болести код неког од ученика/студента неодложно се обавештава надлежни епидемиолог и друге службе ради предузимања потребних мера;
  • Све остале активности  у циљу спречавања појаве и ширења „COVID 19“ регулисане су Посебним планом примене мера ради спречавања COVID – 19, који је саставни део Акта о процени ризика, а донет на основу Правилника о превентивним мерама за безбедан и здрав рад за спречавање појаве и ширења епидемије заразне болести (Сл. Гласник бр. 94/2020 упутством о мерама заштите здравља ученика и запослених Министарства Просвете, науке и технолошког развоја и процедурама.
  • Приликом уласка у Дом сваки студент пролази кроз дезобаријеру и врши дезинфекцију руку. Домар/радник обезбеђења без оружја, безконтактно мери температуру студентима и обавештава запосленог задуженог за студентска питања уколико студент има повишену температуру.
  • Ношење маске је обавезно, тако да маска прекрива уста, нос и браду и то приликом кретања кроз ходник или боравка у заједничким просторијама које се деле са више особа и током стајања у трпезарији. Дозвољено је одложити маску у простору где је између особа обезбеђена физичка дистанца, већа од 1,5 м.
  • Студенти су дужни да сами обезбеде маске.
  • Обавезно је одржавање прописане  удаљености од најмање 1,5  метра у свим правцима приликом боравка и спавања.
  • Чекање за храну у мензи мора бити у реду са размаком међу студентима од 1,5 метра, а студенти док чекају у реду на линији морају носити маске. Маска се скида само током јела.
  • Свако ко улази у трепезарију врши дезинфекцију руку (прањем руку) и обавезно пролази кроз дезобаријеру.
  • Улаз у трепезарију обављаће се искључиво из спорт сале Дома, излаз из исте према дворишту.
  • На линији у трепезарији нема самопослуживања, већ кувари сипају храну и додају прибор за јело. Студенти за столовима седе на међусобној удаљености од најмање метар и по. Нема столњака на столовима, а када студент напусти сто, дежурна спремачица врши дезинфекцију, након чега је могуће поново сести за исти.
  • Након завршеног оброка, одлаже се прибор и напушта трпезарија, без непотребног задржавања.
  • У трепезарији може у исто време бити максимално 27 особа.
  • По препоруци Министарства здравља везано за максималан број особа у просторији (једна особа на 4 метра квадратна), у заједничким просторијама на видном месту биће истакнута обавештења о броју особа који могу истовремено боравити у тој просторији уз поштовање и осталих мера превенција;
  • Коришћење заједничких купатила мора бити коришћено тако да истовремено само две особе смеју боравити у истом; Студенти су обавезни да након коришћења купатила оставе исто уредно;

 

  • Неопходно је да студенти свакодневно прате своје здравствено стање и уколико се појаве симптоми респираторне инфекције, и у случају сумње на  COVID 19, да се јаве на неке од следећих бројева:
    • Центар за респираторне инфекције 013/809 000
    • ОБ ВРШАЦ ул. Абрашевићева бб, Вршац, 062/ 80-31-620
    • Хитна помоћ 013/839 538
    • СОС телефон за психолошку помоћ грађанима 063 162 1918
    • Завод за јавно здравље Панчевo – надлежни епидемиолог – контакт телефон 062 886 9721

или оду до COVID АМБУЛАНТЕ ДОМА ЗДРАВЉА ВРШАЦ, ул. Абрашевићева бб, Вршац.

  • Такође, уколико се појаве симптоми респираторне инфекције, и у случају сумње на COVID 19, дужни су да обавесте запослену задужену за студентска питања, Слађану Ђурђев на број: 060/7075246, која  одмах обавештава директора.
  • Код домара/радника обезбеђења без оружја се налази безконтактни ТОПЛОМЕР којим у свако време студент можете измерити своју телесну температуру.
  • Забрањене су посете, преноћишта и славља у собама.
  • Потребно је да студенти кад год могу држе отворене прозоре и проветравају просторије у којима бораве.
  • Потребно је да дозволе спремачицама да уђу у собе како би извршили потребно дезинфиковање подова, зидова, врата, столова, столица, квака, прекидача за светло, ручки ормарића, славина и других површина које користи већи број лица.
  • Постељину мењати и прати најмање једном недељно.
  • Одржавати појачану личну и хигијену свог животног и радног простора, а нарочито водити рачуна о чишћењу и дезинфекцију радних столова, тастатура, телефона, оловака и сл.
  • Треба избегавати блиске контакте, посебно са оосбома које имају симптоме прехладе и грипа, смањити друштвене активности и избегавати одлазак на јавна места без адекватне вентилације.
  • Све остале активности  у циљу спречавања појаве и ширења „COVID 19“ регулисане су Посебним планом примене мера ради спречавања COVID – 19, који је саставни део Акта о процени ризика, а донет на основу Правилника о превентивним мерама за безбедан и здрав рад за спречавање појаве и ширења епидемије заразне болести (Сл. Гласник бр. 94/2020 упутством о мерама заштите здравља ученика и запослених Министарства Просвете, науке и технолошког развоја и процедурама.